هفته وحدت


هفته وحدت مبارک باد

وقتی محمد(ص)

آمد به دنیا

دنیای ما شد

پر نور و زیبا

در آسمان ها

شوری به پا شد

ذکر ملائک

یا مصطفی شد

آمد که انسان

در گل نماند

از ربِّ رحمان

غافل نماند

 

 

تکالیف آدینه پنجم و ششم 92/10/25

میلاد حضرت رسول اکرم(ص) بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد 1-دخترم برگه های آدینه را اولیای محترم از شما امتحان بگیرند 2-کلاس پنجم بخش جانداران ساده وکلاس ششم بخش انرزی علوم را بخوانند وسوالات ان را بنویسند . هفته اینده امتحان گرفته می شود 3-یک امتحان املا و انشا طراحی کنید واز کسی یا اولیای خو د یا از خودت امتحان بگیر 4-یک جدول به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) طراحی کنید واز هدیه ها سوالاتش را بنویسید تعطیلات خوشی را برای شماآرزو می کنم.


آبگرمن خورشیدی چیست و چگونه کار می کند ؟

سلام خدمت تمامی دوستان


آبگرمن خورشیدی چیست ؟
دستگاهی است که انرژی خورشیدی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و آن را به آب انتقال می دهد.
انواع آبگرمکن خورشیدی :
انواع آبگرمکن خورشیدی را می توان بر اساس تفاوت آنها در نوع کلکتور چاذب انرژی خورشیدی طبقه بندی کرد که عبارتند از آبگرمکن های خورشیدی با کلکتور تخت و آبگرمکنهای خورشیدی با کلکتور های لوله ای تحت خلا.
آبگرمکن های خورشیدی معرفی شده در این سایت از نوع کلکتورهای لوله ای خلا می باشند که جدیدترین تکنولوژی در سیستمهای ابگرمکنهای خورشیدی است و برای استفاده درمناطقی که حتی دارای میزان کم تابش خورشید هستند و زمستانهای سرد را تجربه می کنند بسیار کاربرد دارد.
مزیتها :
در مورد مزیت کلکتورهای لوله ای تحت خلا نسبت به کلکتورهای تخت می توان به موراد زیر اشاره کرد:
1. کلکتورهای لوله ای در تمام ساعات روز در حالت عمود نسبت به تابش خورشید قرار دارند لذا بیشترین میزان جذب انرژی از خورشید را خواهند داشت.
2. به خاطر دو جداره بودن لوله ها و وجود خلا بین دو جداره شیشه ای در شرایط سرد اب و هوایی در روز یا در شب میزان از دست دادن انرژی گرمایی جذب شده بسیار ناچیز و حداقل می باشد.
3. در سیستم لوله ای تحت خلا با آسیب دیدن یکی از لوله ها سیستم می تواند به کار خود ادامه دهد و امکان تعویض لوله اسیب دیده به راحتی وجود دارد.
4. با توجه به آب و هوای ایران یعنی تابستان گرم و زمستان های سرد و مناطق مختلف کشور سیستمهای لوله ای تحت خلا به عنوان جدیدترین تکنولوزی از سوی مهندسین مشاور کشورهایی که به موضوع مصرف بهینه انرژی اهمیت می دهند. پیشنهاد می گردد زیرا این سیستم توانایی تبدیل بیش از 95% میزان انرژی خورشید را به گرما خواهد داشت و می تواند به میزان قابل ملاحظه ای هزینه های مربوط به گرمایش اب گرم مصرفی و گرمایش فضا و حتی سرمایش را کاهش دهد.
5. این سرمایه گذاری در مدت کوتاهی با توجه به هزینه های مصرف انرژی بازگشت داده شده و چون عمر ابگرمکن های خورشیدی پیشنهاد شده توسط ما حداقل 15 سال می باشد در این مدت بیشتر از چندین برابر سرمایه گذاری انجام شده سودآوری خواهد داشت و مصرف کنندگان این سیستم دیگر نگرانی بابت آفزایش قیمتهای انرژی نخواهند داشت