روز معلم مبارک


اندیشه ام از تو سبز و آباد شده / از جهل وغم این فکرتم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین / غم رفته زجانم و دلم شاد شده

روزت مبارک

.

.

در مکتب تو همیشه شاگردم من / دور از رخ تو همیشه پر دردم من

در فصل بهار و روز استاد ببین / بی نور معلم این چنین زردم من

.

.

آموزش عشقم از همین مکتب توست / اندوخته ی سوادم از این لب توست

گفتم که مریضم و بیا بستر من / چون عامل دردم این غم و این تب توست

.

.

با این گچ عشق تخته ی جانم زن / خطّی ز کلام خود به ایمانم زن

صد درس در این کلاست آموخته ام / یک درس ز عشق جان ویرانم زن

.

.

روزهای اول تحصیل درمکتب عشق مدام با خودم مرور میکردم

عشق یعنی حاصل جمع دل عاشق و معشوق

عشق یعنی ضرب در ضربان یار

کاش ازعشقم در پرانتز نگهداری میکردم

افسوس که دیر شده و در عاشقی مشروط شدم

روزت مبارک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.